سید محمد جواد ذاکر

به یاد مرحوم سید محمد جواد ذاکر

سید محمد جواد ذاکر

به یاد مرحوم سید محمد جواد ذاکر

شعرهای اجرا شده توسط سید جواد ذاکر

تعدای از اشعاری که توسط مرحوم سید جواد ذاکر اجرا شده اند :

توکل علی الحیدر

از چه من دیوانه

دوستش دارم چکار کنم

شد محرم تا در غم جانا

یا حسین غزیب مادر

وایلا اه و واویلا

عاشقا بیاین تماشا

سیدی یا مظلوم یا ابا عبدالله

 

 

توکل علی الحیدر

تمام آیه قرآن چنین است تمام حرف یزدان این چنین است

به کوری دو چشم اهل سنت فقط حیدر امیرالمومنین است

شنیدم از سر منبر شنیدم از لب ساغر

که خوش رندی به من می گفت توکلت علی الحیدر

بگو الله اکبر جونم قربون حیدر

بنازم باغبان و باغ گل را بنازم مصطفی ختم رسل را

بنازم بوتراب و بوالحسن را علی مرتضای بت شکن را

علی چون مجتبی فرزند دارد چو زینب دختری دلبند دارد

علی یک باغ گل از یاس دارد علی بعد از حسین عباس دارد

حسین ای کعبه غم حسین ای عشق عالم

چه عباسی که با دل همنشین شد مدال سینه ام البنین شد

چه عباسی که وارث حنین اطواف خانه کعبه ارز آن شد بر همه واجب .. که در آنجا پدید آمد علیبن ابی طالبست چه عباسی علمدار حسین است 

                                      از چه من دیوانه

از چه من دیوانه دیوانه ترم امشب از گردش ایامه بی خانه ترم امشب

یا فاطمه الزهرا (س)

از چه من دیوانه دیوانه ترم امشب از نغمه مستانه مستانه ترم امشب

گر عاشق درویشم بی چیزم و بی خویشم بر مسند شاهانه شاهانه ترم امشب

افسانه بسی خواندی افسانه من بشنو چون من ز هر افسانه افسانه ترم امشب

یا فاطمه الزهرا (س)

سوزم که من دلخون مجنون ترم از مجنون نزد تو ز بیگانه بیگانه ترم امشب

جان دور شد از جانان دل یکسره شد ویران از خانه ویرانه ویرانه ترم امشب

یا فاطمه الزهرا (س)

دل بی می و پیمانه مست است ز جانانه از ساقی و میخانه میخانه ترم امشب

 

 دوستش دارم چکار کنم

عمریه که دل به سینه می زنه سنگ حسین میون تموم خوبا داره آهنگ حسین

کشته مرا کشته مرا تیغ ابروی حسین کفتر عشق دل من نشسته پهلوی حسین

دستم از دامن تو من به خدا نمی کشم منت هیچ کس دیگر غیر حسین نمی کشم

اون کسی رو که من دارم هیشکی دیگه نداردش هر کی بیاد در خونش آقا نمی کنه ردش

میون مهربونترا از همه مهربونتره طوری که از تو سینه ها با یه نگاه دل می بره

از کوچیکیم توی دلم مهر تو لونه کرده بود یه ذره خاک کربلا من دیوونه کرده بود

نقش تو تو خیالمه عاشق این شمایلم اسم حسینم به ازل حک شده بر روی دلم

من دوست دارم ضریح تو با پنجه دل بگیرم اونقدر بگم حسین حسین تا ز عشقت بمیرم

وقتی که من تشنه میشم انگار توی علقمتم آب حیات من تویی دیوونتم دیوونتم

دوستش دارم چیکار کنم چیکار با عشق یار کنم زلف سیاش به من میگفت عقلت تار و مار کنم

شد محرم تا در غم جانا 

شد محرم تا در غم جانان غم خانه شوی از شراب غم و از می ماتم دیوانه شوی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

در عزای حسین از برای حسین از بزم سرور تا نفخه صور بیگانه شوی

زین جور و ستم و از غصه و غم دردانه کجاست ویرانه شوی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

در کرب و بلا از جام بلا مستانه شوی در جمع حسین گرد شمع حسین پروانه شوی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

شد محرم تا در غم جانان غم خانه شوی از شراب غم و از می ماتم دیوانه شوی

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

یا حسین غریب مادر

یا حسین غریب مادر تویی ارباب دل من یه گوشه چشم تو بسه واسه حل مشکل من

یه روزی میاد آقاجون که منم سگ تو باشم چشام موقع مرگم زیر پات گذاشته باشم

آقا من خودم می دونم لایق این حرفا نیستم اما از شما چه پنهون از اهل زمونه خستم

دل من عاشق می مونه دائم از شما می خونه من می شناسی آقاجون من همونم اون دیوونه

تموم مردم دنیا ما رو می خونند دیوونه آره ما دیوونه هستیم بیخیال این زمونه

تا وقتی عشق تو باشه اینا حرف و بهونه واسه عشق تو هلاکم این خطم اینم نشونه

حسرت زیارت تو مونده تو این دل زارم کربلات تا نبینم آروم و قرار ندارم

چشای قشنگ عباس خواب از چشام گرفته بدون تو گم میشم تو شب و روز و ماه و هفته

یل کربلا اباالفضل قربون اون قد و بالات فدای خشکی لب هات فدای خشکی لب هات

می شنوم صدای پات روز زمین قدم می زاری صدای رقیه میاد عموجان کی آب میاری

واویلا اه و واویلا 

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

من حسینم که جهان واله و حیران من است

ابر و باد و مه و خورشید به فرمان من است

لحظه ای را که دمد صور علم دست من است

دادگاهی که به پا هست قلم دست من است

حکم آزادی و تبعید امم دست من است

هر که شد اهل تولا به علی می بخشم

هر که بگریست به زهرا به علی می بخشم

جد من احمد مختار قریشی نسب است

پدرم حیدر کرار امیر عرب است

مادرم فاطمه خود خلقتتان را سبب است

از ازل عشق خدا در رگ و در خون است

آدم از حضرت آدم شده مدیون من است

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

هر که بگرفته جنون در اثر عشق من است

یوسف انگشت به لب در گذر عشق من است

قلب من مرکز پاکیزه ترین احساس است

چه غم از حادثه چون همسفرم عباس است

واویلا آه و واویلا زمین کربلا

عاشقا بیاین تماشا

عاشقا بیاین تماشا بزنیم سری به آقا کربلا بریم پیاده پابوس حسین زهرا

مثل کفتر بی لونه سر رو دیوارش بزاریم گنبد شاه و علمدار با پرچمش ببینیم

آی مسافرا بجنبین این چه موقع کلامه شیعه بسته چشم به راهی دیگه موقع قیامه

پیشونی بند یا زهرا پیچیده عطر گل یاس رسیدیم علقمه دیگه بگو یا حضرت عباس

مبتلا بیا به اینجا این آقا مشکل گشاته بیا ای مریض که خاکش واسه هر مرض دواته

این آقا ماه زمینه تکیه گاه عالمینه بزار بهتر بگم آقام همه کاره حسینه

یه دست بزار رو سینه دست دیگرو رو حنجر یه جا قتلگاه اکبر یه جا قتلگاه اصغر

سیدی یا مظلوم یا ابا عبد الله

سر زد از جیب فلک باز هلال قمری که محرم شد گردید حسینم سفری

سیدی یا مظلوم یا اباعبدالله

سر زد از جیب فلک باز هلال قمری که محرم شد گردید حسینم سفری

شد پریشان دلم از رویت این طرف هلال که چه سود فلک خود از این خیره سری

کعبه آن روز سیه پوش از ماتم تو که نشد سعی تو از بهر طوافش سپری

ناله ها بود که می رفت به سکان سماوات اشک ها بود که می ریخت ز چشمان تری

خبر از حال حسین بن علی دارد و بس هر که دارد چو علی اکبر لیلا پسری

زینب آن شیر زن بیشه اقلیم وجود که نظیرش نتوان یافت به هر بوم و بری

سر زد از جیب فلک باز هلال قمری که محرم شد گردید حسینم سفری

امشب از عشق حسین دل ما غرق غم است خون اگر گریه کنیم در عزای او کم است

سیدی یا مظلوم یا اباعبدالله